Suedia înregistrează o scădere cu 15% a cheltuielilor publicitare pentru jocuri de noroc în 2022


Problema publicității publice pentru jocurile de noroc este în prezent un subiect controversat la nivel mondial. Întrucât guvernele caută să abordeze jocurile de noroc problematice, aceste tactici de marketing au fost criticate aspre în ultima vreme. Dar operatorii de jocuri de noroc și mass-media publică au susținut că interzicerea reclamelor la jocuri de noroc poate reduce finanțarea pentru servicii esențiale precum sportul și asistența medicală.
În Suedia, industria jocurilor de noroc a avut noroc eludați o interdicție de zi în 2022. Această decizie s-a dovedit imediat după Autoritatea suedeză pentru jocuri de noroc (Spelinspektionen) a spus că țara a înregistrat cea mai scăzută publicitate pentru jocuri de noroc din 2018.
Potrivit autorității, operatorii de jocuri de noroc reglementați din Suedia au investit 3,4 miliarde SEK (280 milioane EUR) în activități de publicitate în 2022. Aceasta reprezintă cheltuielile brute de publicitate pe canalele media tradiționale precum TV și radio.
Este de remarcat faptul că cheltuielile publicitare din 2022 reprezintă mai puțin de jumătate din cele 7,3 miliarde SEK (620 milioane EUR) raportate în 2018, când Suedia și-a relansat piața jocurilor de noroc. Acest lucru a fost după ce țara a început să elibereze noi licențe conform Legii de jocuri din 2018.
În 2018/2019, sectorul jocurilor de noroc a intrat sub o atenție atentă, cu acuzații de amploare din partea presei locale. Ardalan Shekarabi, un fost ministru al securității sociale, a fost apoi rugat de guvern să supravegheze formularea politicii pieței jocurilor de noroc înainte de a recomanda o revizuire a reclamelor ca parte a „Investigației privind piața jocurilor de noroc”.
Cele mai recente statistici de la Spelinspektionen arată că din 2018, cheltuielile pentru publicitatea pentru jocurile de noroc pe mass-media convenționale, cum ar fi serviciile de televiziune, radio și tipărit, au scăzut anual. Inițial, reclamele la jocurile de noroc ale operatorilor de pariuri sportive și cazinouri au fost criticate de organizații și politicieni, numindu-le cele mai riscante produse de jocuri de noroc.
Cel mai recent raport dezvăluie o distribuție echitabilă a cheltuielilor publicitare pentru jocuri de noroc în toate sectoarele. Mai jos este modul în care publicul larg a consumat reclamele pentru jocuri de noroc:
- Operatori de loterie - 26
- Pariuri sportive - 28%
- Pari sportive fără curse de cai -28%
- Curse de cai - 12%
- Bingo - 4%
- Jocuri soft - 4%
Dar Suedia nu este singura în încercarea de a reduce reclamele la jocuri de noroc. În Australia, a fost propus un raport de anchetă parlamentară o interdicție treptată în mai puțin de 3 ani. Același scenariu este în curs și în Regatul Unit, cu Chelsea, o echipă de top din Premier League, renunțând la un contract de sponsorizare a tricoului cu o firmă de pariuri reglementată la nivel local.
Știri înrudite
